Головна » Файли » Мої файли

Корисна та шкідлива іграшка
23.12.2015, 21:23

Корисна іграшка закладає в душу малюка первісні поняття про добро й зло, надає дитині можливість виявляти кращі риси характеру – піклуватися про когось, допомагати, доглядати, лікувати, захищати, товаришувати, бути гостинними тощо. За допомогою справжньої іграшки дитині передається суть людських взаємин, виховується культура почуттів. Розвивальна іграшка виконує крім інших і психотерапевтичну функцію – допомагає дитині подолати власні страхи, опанувати бажання.  На іграшках діти вчаться спілкуватися, бути людяними, відповідальними та охайними. Корисна іграшка не просто займає час, а розвиває дитину.

Розвивальна гра дозволяє дитині виховувати самостійність, формує бажання та вміння взаємодіяти з однолітками, планувати спільні дії, домовлятися, підкорятися та керувати. Завдяки розвивальним  іграм у дошкільника розвивається мислення і мовлення, творча уява та фантазія.  Тому дитячі іграшки повинні бути джерелом радості, мотивом для гри. Вони повинні створювати умови для розвитку, залишаючи можливість для самостійної творчості.

Антиіграшка від розвивальної іграшки відрізняється тим, що головним в ній є ідея володіння, а не пізнання світу:  її зовнішня привабливість стає важливіше її творчого розвивального ігрового застосування. Антиіграшка нав’язує дитині засоби її застосування, не залишає місця для вигадування сюжету гри, а отже, не сприяє розвитку творчої уяви та фантазії. Антиіграшка – це специфічний засіб інформації, що пропагує антицінності. Вона становить небезпеку для життя й здоров'я дітей, негативно впливає на їх фізичний, психічний, моральний та духовний розвиток. Антиіграшки орієнтують дітей не на позитивні цінності культури й духовні зразки, а провокують прояви агресії, ненависті, корисливості. Антиіграшка зумовлює викривлення системи цінностей:

  • по-перше, відбувається меркантилізація дитячої свідомості, що виражається в перебільшеному ставленні до грошей, бажанні бути бізнесменом, заможнім;
  • по-друге, у дитячій картині світу наростає тенденція до танатизації - мотивів смерті, загибелі всього живого на землі, знищення природи: на  дитячих малюнках з’являються сюжети смерті, вибухів, аварій, катастроф.

Небезпеку для фізичного здоров’я малюка несе іграшка, яка:

  • зроблена з неякісної сировини, з використанням шкідливих барвників (це може спричини алергію, отруєння в дітей, викликати бронхіальну астму, захворювання шлунково-кишкового тракту); 
  • не містить відомостей про виробника; не має вказівок про вік дитини, для якої вона призначена;
  • має деталі, якими дитина може порізатися або подряпатися; має елементи, які можна проковтнути або запхати до носа (наприклад, відірвати у м’якої іграшки око або носик);
  • розфарбована занадто яскравими, люмінесцентними кольорами;  
  • має дистанційне керування або заводна (дитина захоче подивитися, що у неї всередині; почне її розбирати й подряпає собі руку);
  • передбачає застосування гострих предметів або пластикових кульок;
  • тривалий час продавалася на ринку і яку брали в руки багато людей (таку іграшку не можна купувати або дарувати маленькій дитини, тому що вона може потягнути її до рота);
  • яка продається без упаковки (як правило, це відбувається у тому випадку, коли покупець хоче приховати неприємний запах іграшки);
  • зроблена з деталей, які не міцно з’єднані між собою;
  • має неприємний запах;
  • має круглу форму невеликого розміру (таку іграшку дитина може запхати до рота);
  • не завжди має круглу форму, але яка може вміститися в ротовій порожнині дитини, від чого дитина може задихнутися (наприклад, не надутими або ушкодженими повітряними кульками)
  • має довгі шнурки, що можуть під час гри обмотати шию дитині.

Небезпеку для психоемоційного здоров’я дошкільника має іграшка, яка:

  • може налякати дитину;
  • видає різкі звуки; несподівано підстрибує, вискакує з коробочки;
  • має злий вираз обличчя; провокує або програмує дитину до агресивної поведінки.

Небезпеку для інтелектуального та творчого розвитку дитини має іграшка, яка:

  • нав’язує дитині певний вид діяльності або стереотип поведінки;
  • формує в дитині культ матеріальних цінностей;
  • не дозволяє виявляти творчість та фантазію;
  • має зовнішній вигляд, який не відповідає дійсності (рожеві слони, блакитні зайчики та ін.).
Категорія: Мої файли | Додав: pech_dnz2
Переглядів: 169 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar